top of page

Vacature

Finance assistant

#
Waar kom je terecht?

Lenaerts, in het Limburgse Houthalen-Helchteren, werd opgericht in 1981 en groeide uit tot een gevestigde waarde in de wereld van de industriële installatietechniek. ‘Industrieel’ wil zeggen dat we voornamelijk grote projecten doen. Werven van 100 000 m² zijn eerder regel dan uitzondering. ‘Installatietechniek’ houdt in dat onze mannen elektriciteit, verwarming, sanitair, ventilatie, klimaatbeheersing en beveiligingssystemen installeren.​

De kracht van Lenaerts zit‘m in onze ruim vijftig medewerkers. Wij zetten ons steeds weer voor de volle honderd procent in om onze klanten een totaaloplossing te bieden op vlak van ‘multitechnieken’, zoals de combinatie van alle technieken wordt genoemd. Met meer dan veertig jaar ervaring op de teller doen wij elke dag opnieuw ons best om een innovatieve oplossing op maat te bieden voor bedrijfsgebouwen. Een productie-eenheid, logistieke hal of kantoorpand... voor ons zijn het dagelijkse uitdagingen!​

We werken graag projecten uit van A tot Z. Dit wil zeggen van de studie tot het maken van de offerte, het uittekenen van de plannen en uiteindelijk de realisatie op de werf. Door alle technieken aan te bieden, zijn we voor de klant een aantrekkelijke en coördinerende partner.

Maar ook ...

Lenaerts maakt deel uit van FRONNT. FRONNT verenigt ondernemingen binnen vier domeinen: Elektriciteit, Klimatisatie, Beveiliging, HVAC & Sanitair. FRONNT doet dus eigenlijk wat Lenaerts doet. Maar dan ‘in’t groot’. Momenteel telt de groep 14 bedrijven. En daar komen er gestaag bij. 

Bij Lenaerts/LVR is elke dag anders. Zijn het niet onze klanten die voor afwisseling zorgen, zijn het de collega’s. Het is met andere woorden nooit saai op de bureau.​

Kristof, Calculator

Member of FRONNT.png

Om onze organisatie verder uit te bouwen, zijn we op zoek naar een extra “familielid”. Een paar extra schouders om onder de organisatie te steken én om klopjes op te geven.​

PROFIEL

Lenaerts zou Lenaerts niet zijn, als we niet op zoek waren naar een ‘specialleke’. Ben jij een standaard boekhouder? Dan weten we niet zeker of je hier gelukkig gaat zijn. Standaard is jouw functie immers niet.​

image.png

Niet-standaard (1)

Je werkplek bevindt zich in de prachtige kantoren van Lenaerts in Houthalen-Helchteren… maar… je wordt niet enkel ingezet voor Lenaerts.

Jouw taken zijn niet in één financehokje te categoriseren. Maar dat is nog niet alles. Jouw kennis en kunde zal zowel voor Lenaerts als voor FRONNT ingezet worden. Schrikt dat je af? Dan ben je een heel goede kandidaat… voor een ander leuk bedrijf.

Maar hou je er wel van om je aandacht te verdelen over een >20 miljoen-euro-omzet-bedrijf en een >120 miljoen-euro-omzet-groep? Lees dan nog even verder.

Niet-standaard (2)

Want dat brengt ons bij de volgende niet-standaard. Onze eigen niet-standaard Ronny en de niet-standaard Karel van FRONNT. Als je het aan hun vraagt zoeken we ‘een fijne financieel assistent die breder kijkt dan een paard met oogkleppen, met een goei portie gezond boerenverstand die ook vindt dat ‘het just moet zijn’. Makkelijk toch ;-)

Niet-standaard (3)

Jouw taken bestrijken het hele finance spectrum. Van verkoopfacturen tot het meewerken aan strategisch/financieel advies… en alles daartussen.

FUNCTIE

Ben jij een financieel talent met een scherp analytisch inzicht en een passie voor cijfers?

VOOR LENAERTS

  • Inboeken AF in ERP-pakket (Plenion) rechtstreeks gelinkt aan Exactonline.

  • Opmaken van VF, zowel werkbonnen als vorderingsstaten.  Ook rechtstreeks gelinkt aan Exactonline.

  • Opmaken van financiële lijsten voor zowel klanten- als leveranciersadministratie.

  • Boeken van de banken.

  • Registreren van uren per project volgens tijdsregistratie Geodynamics.

  • Het verwerken van de maandelijkse payroll voor arbeiders en bedienden.

  • Uren, kosten en verkopen van projecten opvolgen en deze cijfers kritisch analyseren.

  • Werfregistratie en aangiftes van onderaannemers.

  • Opvolging van de Checkin@work voor onze eigen medewerkers en onderaannemers.

  • Het verwerken van de maandelijkse payroll voor arbeiders en bedienden. Het opvolgen van de track & trace en de berekening en interpretatie van de overuren.

VOOR FRONNT

  • Aanleveren van nauwkeurige financiële informatie aan externe boekhouder voor verdere verwerking.

  • Rapportage van financiële gegevens met een kritische insteek en het vermogen om onregelmatigheden te identificeren.

  • Ervaring met Bright Analytics wordt beschouwd als een waardevolle aanvulling.

  • Genereren van intercompany rapporten en tijdige rapportering van overdue situaties.

  • Corrigeren van onnauwkeurige of onvolledige financiële gegevens en processen.

  • Nadruk op een analytische benadering om de financiële prestaties te optimaliseren.

  • Opzetten en bijhouden van KPI dashboards

JOUW PROFIEL

 

​Om succesvol te zijn in deze rol, verwachten we het volgende:

 

  • ​Een bacheloropleiding met een analytische focus.

  • Minimaal 2 à 3 jaar ervaring in een vergelijkbare financiële functie.

  • Kritische ingesteldheid en oog voor detail.

  • Ervaring met Bright Analytics wordt als een meerwaarde beschouwd.

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden en het vermogen om effectief samen te werken binnen een team.

AANBOD

Wat wij jou te bieden hebben:

  • Een job in een klein team waarbij jouw bijdrage belangrijk is.

  • Een open sfeer, een vlotte omgang en een no-nonsense houding.

  • Een aantrekkelijke vergoeding met financieel groeiplan.

  • Een aangenaam en flexibel werkkader waar initiatief en dynamiek gewaardeerd wordt.

  • Een voltijdse betrekking in een jong en dynamisch bedrijf waarin we het belangrijk vinden dat je met fierheid het eindresultaat van je werk kan bewonderen.

INTERESSE?

Bel Johan of Ilse: 011 60 92 23

image.png

Jaarlijkse teambuilding

image.png

Jaarlijks kerstfeestje

image.png

Fijne collega's

image.png
Formulier
bottom of page